Aku & Fesyen bukannya blog mewah untuk ditiru oleh orang ramai...tetapi hanyalah blog kebanyakan yang ingin berkongsi tips, citarasa dan pandangan berhubung fesyen orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku.....kepada yang sudi membaca, memfollow atau berkongsi pandangan amatlah dialu-alukan...jika ada yang ingin mengkritik pun biarlah berpada-pada....Selamat Berfesyen....

Tuesday 9 August 2011

Anting-Anting Tudung

Salam Ramadhan semua...cecece...macam ramai benor yang nak baca blog ni...takpe2...kita anggaplah ramai lah yer...hehehe...ada ke yang ternanti2 entry baru dari A&F ni....kalau ada Alhamdulillah...hehehe..kalau tak ada pun Alhamdulillah....huhuhu....banyak jugak topik yang aku nak syer tentang dunia fesyen ni...lebih2 lagi nak menyambut raya ni...tapi tu la...masa agak mencemburui aku sangat...ditambah pulak lappy kesayangan aku rosak pulak...so terpaksa guna netbook en. hubby...tak puas kecik nor...tu yang dah lama tak bersiaran tu....


Siaran tertunda ni...ekceli aku nak sentuh berkenaan brooch fesyen baru ni.....dia ala-ala anting-anting yang pakai kat telinga tu...ntah sapa la yang cipta...kretif nor...dia buatnyer jadi brooch....so skang berduyun2 gak aku nampak orang pakai....sebelum ni ramai gak yang pakai brooch berjuntai ala2 batu biasa tu...kat tengah leher...tapi aku tak bape berkenan sangat....tapi yang fesyen anting2 ni...aku nampak cam cantik lak....



Ekceli ada  tiga pilihan nak pakai anting2 ni...satu macam aku pakai kat shawl shocking pink tu...aku letakkan kat tepi...second option boleh pakai kat tengah leher tudung macam color gold tu...dan.. third option aku belum try buat lagi...diaorang pinkan kat sanggul tudung...yang tu aku tak bape berkenan sebab sanggul besar memang tak bolehkan kita wanita ni pakai...so buat apa kita nak buat macam tu pulakkan...


Memula dulu akupun mmg tak berkenan nor yang letak kat tengah leher berjuntai2 tu...aku tgk dah macam anak tekak terkeluar jer...tapi yang anting2 brooch ni aku suka lak...tapi dengan syarat...tak terlalu besar dan tak padat designnyer....kalau korang tgk pilihan anting2 brooch aku....aku akan pilih yang designnyer berlubang ditengah2...macam anting2 daun silver tu....takpun mesti kecil macam ranting gold tu....
Ada yang aku nampak setengah tu...pakai anting2 macam ni...mak aiii...besornyer....dah macam anak tekak gajah dah...dari jauh aku tengok dah naik silau biji mata...agak2 la akak...obius nor.....hehehe...pada aku tak salah korang nak bergaya tapi jangan la terlalu obses sampai banyak benor brooch kat tudung...kalau ikutkan norma norell...perunding image yang popular satu ketika dulu...brooch tak boleh pakai lebih dari dua...ini ada makcik2 ni aku tgk...dah dekat 5-6 biji brooch dah kat satu tudung...mana taknyer...satu kat leher...dua kat kiri kanan bahu...satu belakang leher tudung dgn satu lagi kat sanggul rambut....ushhh...mau teleng kepala dibuatnya....hahahaa...apapun...ingat...fesyen2 juga...jangan lupa...Berfesyen Muslimah ekkk....daaa...

No comments:

Post a Comment