Aku & Fesyen bukannya blog mewah untuk ditiru oleh orang ramai...tetapi hanyalah blog kebanyakan yang ingin berkongsi tips, citarasa dan pandangan berhubung fesyen orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku.....kepada yang sudi membaca, memfollow atau berkongsi pandangan amatlah dialu-alukan...jika ada yang ingin mengkritik pun biarlah berpada-pada....Selamat Berfesyen....

Monday 25 July 2011

Kaftan...Oh...Kaftan...

Dah lamanya tak berkesempatan update blog ni....tetiba malam ni walaupun agak ngantuk...tapi tak boleh nak tidur...perut tak selesa sbb banyak sgt minum air....dahaga betul malam ni...petua kalau tak nak buncit...dua jam sebelum tidur jangan minum...aku ni sah2...sebelum tidur lagi bergelen2 air diminum....sampai baring jer..golek2 atas katil..berbunyi2 air dalam perut...mana la perut tak buncit cik kak oii....buruk kut perut buncit...takut wei....perut buncit nak berfesyen pun x berapa nak lawa....kalau mmg azali dah buncit tu lain la...ni asalnya tak...so pandai2 la jaga ekkk...hahaha...pesanan buat diri sendiri...

Entry Aku & Fesyen kali ni....aku nak sentuh pasal kaftan atau dulunya lebih dikenali dengan baju kelawar....Ekceli...akupun banyak gak koleksi baju kelawar...best kut pakainya malam2...berangin jer....tapi sejak aku dengar ceramah ustaz2 kata...isteri ni...balik rumah jer x pandai dah bersolek...pakai bedak sejuk dgn baju kelawar...tp bila pergi kerja...bukan main bergaya sakan..so pas banyak ceramah aku dengar duk kondem baju kelawar aku dah jarang pakai....sekali sekala jer pakai itupun sebab lepas mandi nak solat...sejuk sikit pakai baju kelawar..selebihnya tak boleh bagitau la aku pakai apa..yg pasti update dari baju kelawar..hahaha..

Ishh...apa yang aku merepek ni...ekceli aku nak citer pasal baju kaftan...adik beradik baju kelawar ni asalnya...dah lama gak aku usha baju kaftan ni...rasanya dari tahun lepas kut....tapi tak berani2...nak beli...bukan apa...aku rasa ada majlis2 tertentu jer yg boleh pakai....rasa rugi lak beli...pastu aku tgk...selalunya yang pakai baju kaftan ni....yang pakai org badan besar...ishh...kalau aku pakai...aku kategori berbadan besar ke??itu yang tahan2 jer nak beli....dah berapa kali selak dah album kat fesbuk yang jual baju kaftan ni...tapi x beli2...antaranya yang aku usha design ni.....


Ni cantik gak bagi aku...hitam...mmg warna peberet aku...gi dinner cun banget ni...

Dua kaler ni lak..mmg dah lama aku usha...dari pregnant rasanya aku dah berkenan..tp x beli2 gak...huhu..


Ushhh...yang ni kalau aku pakai..mmg berani matinyer...merah tu mak ngah..apapun ni pun chantek kat mata aku...

Ada satu pages pesbuk ni..mmg banyak tul design kaftan dia...ada yang manik kat tgh perut..ada yang berlidah kainnya kat tengah..ushh...macam2..aku pikir sbb kaftan ni tak leh pakai selalu kat opis jer...kalau tak mau aku rembat 3-4 helai kaftan ni...geram jer aku tgk...hahaha...

Apapun...ekceli aku dah berjaya dapatkan satu kaftan ni...yuhuuuuuu.....puas hati tul...warna seputih salju....dgn harga semurahnyer...ushhh...mmg puas hati tul...kalau ikutkan hati nak pakai terus gi opis...hahaha...tp memandangkan ada event bulan pose ni...aku tahan utk pakai time tu....nantikan kemunculanku berkaftan.....apapun jangan lupa....SELAMAT BERFESYEN MUSLIMAH...

No comments:

Post a Comment