Aku & Fesyen bukannya blog mewah untuk ditiru oleh orang ramai...tetapi hanyalah blog kebanyakan yang ingin berkongsi tips, citarasa dan pandangan berhubung fesyen orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku.....kepada yang sudi membaca, memfollow atau berkongsi pandangan amatlah dialu-alukan...jika ada yang ingin mengkritik pun biarlah berpada-pada....Selamat Berfesyen....

Sunday 19 June 2011

Yuna dan Fesyen Bertudung

Ekceli aku dah agak ngantuk gak ni....dah jam 11.30 mlm...tapi aku tak puas hati lagi...selain entry fesyen harajuku tu...aku nak postkan juga satu lagi entry ni...berkenaan apa???berkenaan si Yuna...penyanyi cantik manis ni...

Korang perasan tak???perubahan demi perubahan fesyen Yuna dulu dan kini...dari seorang remaja biasa kini namanya melonjak...gara2 genre muzik yang dibawa dengan imej bertudungnya....kalau korang tanya aku in personal..actually aku suka...fesyen Yuna di awal kemunculannya dulu...sangat bersederhana....remaja-remaja nak ikut fesyen dia pun...masih sedap mata memandang...aku remaja purba ni pun terpengaruh dengan gaya fesyen tudungnya...

Meh lihat wajah Yuna di awal kemunculannya...

suci jer wajah si Yuna time ni...

dah pandai mempelbagaikan gaya tudung...dan make up masih nipis..

Wajahnya nampak polos dan manis jer pada pandangan aku...tudung yang ringkas dengan make up yang tipis..mmg cute....selepas tu bila dah makin popular...menang pelbagai awards...berkenalan dengan Hana Tajima...sekali lagi berlaku perubahan gaya tudungnya....tapi aku masih meminati gaya itu wlaupun dengan make up Yuna yang nampak agak tebal....

bersama buah hati..kusyairi...drama blogger boy...

bersama Hana Tajima....make up dah mula tebal...merah lipstick dgn blusher tak hingat..

aku tak berapa suka gaya tudung hitam ni....macam ala2 sister jer aku tgk..

yang ni sangat cantik.....

Tapiiii.....aku tersangatlah tak boleh terima...bila baru2 ni...aku tengok Yuna dah menukar fesyen tudungnya dengan gaya ala2 serban singh ni...tolong la dik....apahal adik tukar pakai tudung cenggini....sgt tak sesuai dimata akak....dah macam org perempuan Afrika....kalau remaja2 kini nak meniru pun...akak rasa nak tergelak...pergi shopping kompleks...pergi pasar malam...duk pakai serban singh ni....aduuhhhhh...tapi tu la....tak tau....artis ni role model...bila dah jadi fesyen...benda yang pelik pun jadi cantik dan lawa....korang tgk sendirilah gaya Yuna ni......



yuna with her new serban...

Shawl panjang dah sangkut kat leher jer dah....Yuna kalau boleh peliharalah aurat sebaiknya...akak pun tak perfect...tapi kita sama2 ingat mengingat...skang ni tgk suar pun mak aiii semuanyer ketat tak ingat....melidinyer tengok betis Yuna...tukar la balik gaya tudung Yuna seperti sebelum ni...dan kalau nak ubah pun...janganlah pakai serban macam ni....banyak gaya tudung lain lagi...cer tanya Hana Tajima ...kut2 dia ada fesyen tudung terbaru...atau aku yg tak tau...skang ni Hana Tajima pun dah pakai serban...hahahaha...

Aku ni duk beria nasihat Yuna...macam la Yuna baca blog ni....hahahaha....tak pelah sekurang-kurangnya aku luahkan isi hati aku berkenaan fesyen terkini Yuna ni...aku risau makin ramai remaja yang akan meniru cara pemakaian tudung Yuna ni....

1 comment:

  1. bgus nasihat akak...heheh...tpi doakan sya spaya dpat menutup aurat dgn lbih sempurna..skarg ni biasa la kan macm2 fesyen..kdg2 sya akui sya pun nak ikut fesyen cmtu..tpi berpada2 la...

    ReplyDelete