Aku & Fesyen bukannya blog mewah untuk ditiru oleh orang ramai...tetapi hanyalah blog kebanyakan yang ingin berkongsi tips, citarasa dan pandangan berhubung fesyen orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku.....kepada yang sudi membaca, memfollow atau berkongsi pandangan amatlah dialu-alukan...jika ada yang ingin mengkritik pun biarlah berpada-pada....Selamat Berfesyen....

Tuesday 14 June 2011

Bermain Dengan Warna

Topik Aku & Fesyen hari ni...aku nak sentuh pasal bermain dgn warna....Korang boleh imagine jika warna dark purple combine dengan hijau pucuk pisang??? Haaa...firstly sure korang pikir...gilo apa....dah macam keling estate kut...purple dgn hijau....haaa...jangan tak percaya...jika kena dgn gayanya warna itu nampak sangat menarik...tak tau la itu dimata aku...mata org lain aku tak tau...hahahaaaa....

Bukan semua org boleh bermian dengan warna pada pakaian...aku dulupun sangat paranoid dengan color..sbb kecik2 aku dah didik oleh mak aku..."uji...kamu tu gelap...pakai jer warna kuning biar nampak cerah"...haaa...ambik ko!!! aku yang tak tau apa2 ni...setiap kali raya...baju aku kuning jer la memanjang...dah mak kata aku ni gelap...hahahaa...mmg gelap pun.....

Bila dah meningkat usia ni...duit pun ada lebih sikit...boleh la aku pilih apa jer yang aku suka...sbb tu masa nak masuk keje lepas dalam pantang anak aku yang ketiga...ehhh!!!dah anak tiga ke aku????giler tak ada rupa anak tiga...pengsan!!!!perasan giler....hahahaa...

Sebelum masuk keje tu aku buat 5 pasang baju...ha ambikk...giler tamak aku ni....salah satu bajunyer ni dia....baju kain chiffon warna purple combine kain color hijau bunga purple....masa aku beli kain tu kat Kamdar pun aku duk pikir...woit!!!suzie ko ni giler ke hapa...ambik warna macam tu...cantik ke???tapi jangan tak tau bila ianya dah terhasil ....haaaa...nia dia...cantik tak???

Gambar ni ambik kat dalam bilik aku kat opis..
Berani korang kata tak cantik....hahahaa...utk pengetahuan korang kain baju dan kain tu...aku beli murah jer time tu...baru RM6.00 semeter...giler murah...tapi jika dah jahit ada org tau kain aku tu semeter RM6.00???melainkan korang la sbb dah baca blog ni...hehehee....

Ekceli...masa mula2 dulu aku pakai baju ni dgn tudung awning...masa bertunang adik aku...ada sekali aku pakai...tp ...tak naik sgt....tak caya...cer tgk..cer tgk...gambar ni...

Ni semua adik beradik aku yg tercinta..sayang sgt kat korang...wpun mcm2 perangai korang.....
 Pehtu aku pakai buat lak eksprimen...pakai inner hijau dengan shawl purple...macam gambar ni...tp...tak naik gak kan???sbb shawl tu purple sama ngan baju....

Sila abaikan si baju pink yg tengah tahan nafas supaya nampak slim...hehehe...

So finally.... aku pakai shawl hijau dgn inner purple mcm gambar kat atas sekali tu...baru naik sikit colornyer....ekceli dalam berfesyen ni....dengan koleksi baju yg kita ada...kita boleh merubah pandangan dan prensentation kita dgn pelbagai cara dan rupa....bila dipelbagaikan dgn suai padan tudung atau shawl sure perbedaannya nampak ketara...yg penting selesa dan sesuai dgn personaliti dan bentuk tubuh kita....ok...Selamat Berfesyen...

No comments:

Post a Comment