Aku & Fesyen bukannya blog mewah untuk ditiru oleh orang ramai...tetapi hanyalah blog kebanyakan yang ingin berkongsi tips, citarasa dan pandangan berhubung fesyen orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku.....kepada yang sudi membaca, memfollow atau berkongsi pandangan amatlah dialu-alukan...jika ada yang ingin mengkritik pun biarlah berpada-pada....Selamat Berfesyen....

Tuesday 12 July 2011

Baju Muslimah Vogue

First impression aku...bila aku nampak dulu org pakai baju muslimah...dalam hati aku mesti cakap..."Ishh!!!nampak tua la akak ni..sayang...muka cantik pakai baju muslimah terus nampak tua..." ishh...jahilnyer aku...aku boleh berpandangan macam tu kan???...tp skang aku salute pada mereka yang pakai baju muslimah..."Alhamdulillah...sejuk mata memandang...moga mereka istiqomah hendaknya" macam mana baju muslimah yang aku maksudkan tu...haaa...macam ni.....cuttingnyer straight jer..

Yg ni...mmg tipikal baju muslimah...
So skang akupun dah ada dua helai baju muslimah ni...dua2 cik abg yang belikan...tp memang nampak agak skima kan....akunyer tak la macam tipikal baju muslimah kat atas tu...yg tu nampak sangat skima kat mata aku....pada aku walaupun pakai baju muslimah...actually kita masih boleh bergaya...cuma perlu kena pada gayanya dan yang pasti menutup aurat keseluruhannya.....Memang banyak dah skang...contoh baju2 muslimah yang cun...contohnya macam ni....


Yg ni aku berkenan hujung tangannya...
Yg ni aku berkenan sbb boleh nampak kurus..
Ni agak simple...but still ok for me..
Yg ni siap ada macam candigan lagi..ok gak kalau dah pakai ni..


So...bila kita pandai memilih baju muslimah ni...tak lah nampak tua sgt kitakan???walaupun usia memamg dah hampir2 tua...hehehe...tapi baru2 ni...aku dikejutkan dengan satu fesyen baju muslimah...yg pada pandangan aku mmg vogue...selain menutup aurat...ianya mmg vogue...macam mana???haaa... macam yg ni...





Haaa...ni dia...stylo tak? baju muslimah hoodie...cantik giler beb...ada 3 type...satu singkat sikit (tak sesuai utk muslimah yer), paras lutut (sesuai utk muslimah) dan yang dress ( sesuai gak tp risau nampak bentuk tubuh sbb kain lycra)...kalau yg mcm atas ni sbb kita pakai suar kat dalam may be tak nampak bentuk tubuh...apapun aku mmg minat baju muslimah hoodie ni....nak beli gak nanti....apapun 
SELAMAT BERFESYEN MUSLIMAH...

No comments:

Post a Comment