Aku & Fesyen bukannya blog mewah untuk ditiru oleh orang ramai...tetapi hanyalah blog kebanyakan yang ingin berkongsi tips, citarasa dan pandangan berhubung fesyen orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku.....kepada yang sudi membaca, memfollow atau berkongsi pandangan amatlah dialu-alukan...jika ada yang ingin mengkritik pun biarlah berpada-pada....Selamat Berfesyen....

Tuesday 5 July 2011

Cetokin???

Apa korang ingat bila aku letak title tu???Cetokin???apa ke bendanyer tu???aku mula2 layan FB Heliza Helmi...akupun conpius...apa mende la cetokin ni???dah dua tiga kali baca...barulah aku paham...maksudnyer stokin...atau dengan istilah lainnyer sarung kaki....

Benda simple kan???cetokin....tapi besar maksudnya buat muslimah....Akupun bukan pandai bab2 agama ni...tapi bukan bermakna kita boleh mengabaikan ketidakpandaian kitakan...sama2 kita perbaiki mana yang boleh...sikit2 lama2 jadi bukit...hehehe... Agak2 cantik tak kalau kita pakai stokin...selain menutup aurat...kaki x kering dalam ofis sbb air-cond...hehehe...

Cantik tak??? Moga ianya menjadi langkah permulaan hingga akhirnya...


Akupun nak syer...beberapa isu bab wanita dan cetokin ni...meh baca sini...Islam Itu Indah ...dan kalau ada masa free lagi...meh baca sini pulak.....topix...dan ini lagi.....Soal Jawab Wanita & Keluarga......dan agak terharu baca blog ni berkenaan stokin...Blog Qalbi Hani ...aku setuju apa yang diperkatakannya...walaupun ianya hanya stokin...tapi itulah hidayah kecil Allah kpd sesiapa yang mengamalkannya...Moganya ianya menjadi istiqomah....bukan senang 5 tahun dah pakai stokin hanya pada tahun ke 6 baru berstokin dengan seikhlas hati...aku????dah masuk 34 tahun...tolak 13 tahun sebelum akil baligh...21 tahun terbuka aurat kaki...

ekceli walaupun berstokin...disamping menutup aurat....stokin pun boleh dijadikan fesyen...betul ke??meh kita cuba sama2...tapi apa yang penting nawaitulillah....jgn sbb naiwaitu berfesyen...akupun tumpang sekaki dapat dosa...hehehe...apapun SELAMAT BERFESYEN MUSLIMAH...tagline baru...hehehee..




No comments:

Post a Comment