Aku & Fesyen bukannya blog mewah untuk ditiru oleh orang ramai...tetapi hanyalah blog kebanyakan yang ingin berkongsi tips, citarasa dan pandangan berhubung fesyen orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku.....kepada yang sudi membaca, memfollow atau berkongsi pandangan amatlah dialu-alukan...jika ada yang ingin mengkritik pun biarlah berpada-pada....Selamat Berfesyen....

Sunday 26 June 2011

Aku & Busana Muslimah

Ushhh!!!!lama nyer dah aku x mengetuk papan kekunci ni utk post new entry kat blog ni....baru tau bukan senang yer nak update everyday...kagum la aku kat blog Cik Mat Gebu...everyday mesti ada entry baru...dah la setiap entry....masukkan gambar masakan lagi....sebab tu aku suka baca blog dia everyday...sapa nak joint ni dia....CMG....

Nak post entry kat blog ni pun ikut mood...ikut masa....jika dua2 tu x ada mmg x ada la new post...ni pun tetiba mata ni x ngantuk lak...padahal lg 10 min nak kul 12mlm...esok keje cik adik woiii....ni sure sbb tido siang tadi...hehehe...

Actually entry kali ni...aku nak citer tentang Aku & Busana Muslim....last Friday aku berbusana muslim..pakai jubah hitam, berstokin dan bertudung melepasi dada...sure Mr. Hubby aku sejuk mata memandang melihatkan personaliti aku hari tu...bukan apa....Mr. Hubby dah byk kali duk tegur aku...pakai stokin...tp cik bedah ni...biasalah kekadang degil...mcm2 alasannyer...InshaAllah masanya akan tiba...

Petang tadi....balik keje Mr. Hubby belikan aku sepasang lagi baju muslimah...colour purple...ni baju muslimah yg kedua dia belikan utk aku...hari sabtu aku ada pergi downtown Kajang tapi x ada bukak pulak gerai tu...mungkin sbb tu Mr. Hubby belikan utk aku....ataupun mungkin juga Mr. Hubby suruh cepat2 aku melengkapkan pemakaian muslimah aku....hehehee...

Pada pandangan aku sblm ni...mana yg memakai baju t-shirt muslimah ni...nampak agak berumur....tak up to date...tp bila aku pikir balik...mana yang penting duniawi ke ukhrawi?...di dunia kamu nampak up to date...berbaju mengikut fesyen...wpun labuh masih menampakkan susuk tubuh....adakah kamu cantik di akhirat kelak...????ushh!!!seram nak jawab soalan tu....

Aku masih tercari2...baju muslimah mcm mana yang boleh membuatkan kita nampak cantik dan manis walaupun dengan berbaju labuh dan tidak menunjukkan susuk tubuh.........aku tak nak berpakaian kerana mengikut orang...tetapi biarlah kerana aku berpakaian kerana niatku betul2 telah kental dan tidak akan tergoda dengan aliran fesyen bukan muslimah yang rata2 boleh menarik perhatian mata ini.....

Mungkin satu hari nanti aku akan berpakaian seperti ini je ke?? ushhh...biar betul....sapa tau...hehehee..

Ayu tak??? Pengsan...hahaha..
Sebenarnya cara pemakaian secara tak langsung akan mempengaruhi tingkahlaku...bila kita dah berpakaian macam ini...automatik kita akan cuba mengawal tingkah laku kita...takkan la dah jubah pelbagai...tiba2...jalan tu dia...terkangkang besar..sure hodohkan???? so fikir-fikirkanlah...mungkin ini adalah permulaan langkah....apapun Selamat Berfesyen...

No comments:

Post a Comment