Aku & Fesyen bukannya blog mewah untuk ditiru oleh orang ramai...tetapi hanyalah blog kebanyakan yang ingin berkongsi tips, citarasa dan pandangan berhubung fesyen orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku.....kepada yang sudi membaca, memfollow atau berkongsi pandangan amatlah dialu-alukan...jika ada yang ingin mengkritik pun biarlah berpada-pada....Selamat Berfesyen....

Saturday 18 June 2011

Aku & Kasut

Hiii...semua...ya..ya...jer hi semua...actually... ntah berapa kerat jer yg baca blog Aku & Fesyen ni kan...takpe...i tak kisah...heheheh...buat blog ni pun suke2 jer...lain la blog cam red mummy ke...ben ashaari ke...sah2 blog diaorg boleh masyuk...akunyer blog???ada org kesah....hehehe...

Hari ni...aku nak citer berkenaan dengan...Aku & Kasut...walaupun koleksi kasut aku tak macam Erra Fazira...siap ada katalog kasut...nak pakai..siap tunjuk katalog kat maid...i nak kasut ni yer...akunye koleksi setakat 20 pasang ni.....buat digelak orang jer...hahaha......tak yah nak buat2 katalog...nak pakai...ambik sendiri kat rak kasut..ada paham???

Aku kategorikan kasut aku kpd beberapa kategori....antaranya kasut wedges...bukan kentang wedges tau...hahaha...kasut bertali....kasut bertutup...kasut casual... & kasut riadah....kalau kasut aku beratus2 pasang...mungkin ada berpuluh kategori lak...kasut custom made...kasut designer tersohor...kasut dinner...hehehehe....

Aku mulakan dengan kategori  kasut wedges...tak payah la aku sebutkan brandnyer...kalau brand mahal pun...sure aku beli time sale...hahaha....aku ada 3 pasang...colour soft pink...colour denim..ni kira baru gak belinyer...bulan lepas....dan yg murah..colour ala2 kulit harimau bintang...auummm....hehehe...

Kasut ni beli time raya 2 taun lepas kalau x silap...beli sebab ada baju warna pink...huhuhu..

Kasut ni kategori baru lagi...beli sbb mr hubby bg duit lebih......yuhuuuu....

Ni lak..kategori kasut murah...tgk la brand pun ..sweet...hahaha...beli sajer utk menambah koleksi....tp selesa giler kasut ni..ringan..

Kedua...kategori kasut bertali....taun lepas kan dah agak2  mula menggila kasut bertali banyak ni...so aku ni pun tergoda gak.....satu colour krim tema ular sawa...dan satu lagi merah hitam.....yg colour krim tu aku beli raya taun lepas.....kalau ada yang minat gak tp x dpt ....minta maaf la...sbb x tau..jika tau mmg ku berikan laluan utk mendptkannya... kasut hitam merah aku beli time dinner Family Day opis aku bulan Februari taun ni...

Kasut ni materialnnya sgt cantik...tp x leh pakai selalu sbb agak  tinggi...kakiku lenguh...kalau gi dinner atau majlis keraian...mmg cun pakai..
Kasut ni pun cun...sayang kat kasut ni...huhuhu....
 
Ketiga...... kategori kasut bertutup...kasut ni mostly aku pakai gi opis atau ada majlis rasmi...actualy aku mmg suka pakai kasut bertutup....tapi kalau cuaca panas mmg aku x suka...sbb nanti berpeluh....bila berpeluh..mulalah bau acem...cisss...buat malu jer nanti..

Kasut ni actually colour dark brown..suka design dia yg tajam didepan...membantu menampakkan si pemakai kelihatan kurus...hehehe...
Kasut ni pun masih tajam didepan..cuma terbuka di belakang...boleh memberikan peredaran udara pada kaki...sgt selesa..

Kasut ni antara koleksi yang baru dibeli...belum sempat pakai pun lagi...harganya tersangatlah murah...malu nak bgtau..apapun i like this colour..shocking pink..

Kasut ni...lama dah tak pakai..sbb kat tepi dah nampak benang....nak buang sayang sebab keadaannya masih elok...sesak2 boleh pakai lagi ni...hehehe..
Kasut ni..colour dark blue...beli sbb nak ambik Anugerah Pekerja Cemerlang....dah tak pakai sbb tumit dah haus...nak hantar repair...malehnyer...simpan je la dulu..
Kasut ni paling nostalgik...nak tau ngapa???sbb ni adalah kasut hantaran pertunangan....masa tu tak tau memilih lagi...dibeli tahun 2002 dgn Mr. Hubby...hehehe...ada la 2-3 kali jer yg pakai...

 Seterusnya...kategori casual...kasut jenis ini aku pakai gi pasar malam atau jejalan yang banyak...sbb takut kaki lenguh...kasut ni sesuai sbb flat jer...tp jika tetiba teringin nak jalan2 dgn tingginyer...maka aku pakai wedges jer....

 
Kasut ni..aku beli time nak gi Langkawi....so sgt sesuai sbb leh kena air...kasut ni actually ada bau...yg coklat ni bau vanilla...kalau aku beli colour pink bau strawberry...interestingkan???sampai skrg ada lagi bau kasut ni..i like..
Kasut ni dah lama gak...beli time pregnant rasanya..but still look ok dan masih boleh dipakai..sgt selesa...






Kategori seterusnya...ialah kategori sandal...sandal ni bukan sandal pergi pasar malam tau...sandal yang bertumit la...nak gi opis pun boleh...nak gi jalan2 pun boleh...ada 3 pasang....tp rasanya sebelum ni byk lagi...tp dah rosak...campak buang la...

Kasut ni..satu2nya kasut putih yg aku ada...beli raya dua taun lepas...masih elok dan bersinar lagi...

Kasut ni pun beli time raya...x ingat dah raya taun bila..suka sgt2 kasut ni..sbb selesa bebenor...tgk la dah naik lebam..........x yah masuk list pun tak apa..tp sayang sbb ni satu2nya ada colour turqoise...selagi belum ada pengganti colour tu..pakai jer..hehehe..

Ni lak..satu-satunya kasut jenis kayu..sedap gak pakai kasut kayu...jarang pakai sbb tumit dah haus jugak...dah keluar pakunya..so bila jalan...keletak keletuk...tu yg tak pakai lagi...bila ler nak hantar repair ni...


Kategori terakhir....kasut riadah....ada dua ni jer pun...sbb bukan kaki bersenam pun....kalau rajin sukan..sure banyak aku kasut spesis ni...hehehe...kebetulan dua2nya colour dark green...

Kasut ni aku beli sbb ada kursus kat Sungkai....lama gak x pakai...tp baru pakai balik time panjat Bukit Broga...sbb sesuai dgn tapaknyer yg mencengkam...x licin...

Ni lak..satu2nya kasut jogging aku....lama dah jugak beli....masih in good condition...kadang2 rajin pagi ahad capai gak la kasut ni gi jogging kat Club House..

Oklah...rasanya itu jer...koleksi kasut aku yang aku nak syerkan ngan korang..seperti biasa...Selamat Berfesyen...biarpun murah harga sesuatu kasut tu...tapi sbb ia selesa dan menepati citarasa...jgn la malu...yg penting kita happy.....


1 comment: