Aku & Fesyen bukannya blog mewah untuk ditiru oleh orang ramai...tetapi hanyalah blog kebanyakan yang ingin berkongsi tips, citarasa dan pandangan berhubung fesyen orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku.....kepada yang sudi membaca, memfollow atau berkongsi pandangan amatlah dialu-alukan...jika ada yang ingin mengkritik pun biarlah berpada-pada....Selamat Berfesyen....

Tuesday 14 June 2011

First Entry Dalam Sejarah..

Macam tak caya...macam tak caya...Finally, i have my own blog....hehehe...maksud my own blog tu bukannya bermaksud aku tak penah ada blog...tapi inilah blog aku yang aku khususkan untuk ruangan khas berfesyen cara aku yang boleh aku kongsi dengan org ramai....

Before ni aku dah ada satu blog...but my personal blog...segan nak kongsi dgn org ramai...citer ntah hapa2...hahaha...mcm la blog Aku & Fesyen ni best sangat nak dikongsi ngan orang ramai.....takpelah at least aku cuba try test....kalau tak ada follower pun tak per....aku sajer suker-suker....hahahaa...

First entry aku ni....aku nak citer pasal benda yang simple jer....sementara aku belum ada idea lain utk aku syer...aku sentuh benda yg plg simple ni untuk Aku & Fesyen....Benda yang aku maksudkan ini adalah inner...Inner apa???kang org ingat inner baju lak...tak2...aku maksudkan ialah inner tudung...haaa...macam gambar ni...

Inilah antara koleksi inner yang aku ada...sebenarnya ada lagi...tapi yang ni jer yang sempat aku kumpulkan utk sesi fotografi blog ni....dalam gambar ni aku ada lebih kurang 11 helai pelbagai warna....rata2 semuanyer jenis cotton...sbb apa aku suka cotton sbb lebih selesa utk aku pakai compare material kain lain...cthnya macam lycra...aku tak bape suke lycra sbb nanti muka aku so nampak bulat....bila dah nampak bulat surelah aku nampak gemuk....wpun aku ni kategori nak hampir gemuk...tak nak la aku nampak sgt gemuk dek kerana aku pakai inner...mana benda simple yang kita boleh elakkan kita elakkan lah agar kita nampak lebih menarik....tak gitu cik kiah??? 

Dalam 11 helai inner ni juga...ada lak inner aku yang ada kulit pengeras kat awning tudung ni.....haaa macam mana lak tu....haaa macam gambar ni....


 Aku ada 4 helai inner yg ada kulit pengeras ni....kulit pengeras ni dicipta utk mengelak muka kita nampak so gemuk cam yg aku cakap tadi....apabila kita pakai automatik nampak sedikit runcing pada wajah kita....tapi...ada yg tak best gak pakai inner berkulit keras ni....sbbnyer inner tu suke naik ke atas....hingga kadang2 hingga menampakkan cuping telinga aku....

Oleh kerana gara2 hampir nampak cuping telinga aku...aku dah korbankan satu inner aku...aku buang kulit pengeras tu...haaa...puas hati aku...hahaha...nanti jika aku berkesempatan aku masukkan entry inner penyebab cuping telingaku hampir nampak...hahahaaa...aku tak jumpa pulak inner tu..so tak ada dlm gambar ni...inner tu color lite purple..

Haaa...yang ni pulak inner jenis cotton tapi kainnyer agak tebal....selalunya inner jenis ni jika tak cukup besar akan menyebabkan telinga kita rasa sakit....dan bila sakit...apakah solutionnya???kita bukakkanlah penjahit kat hujung inner ni...mmg la nampak tak berapa comei sbb mcm terkoyak jer...tapi tak ngapa benda tu kat dlm tudung tak nampak pun....



Tapi dalam byk2 inner...3 inner ni...aku plg suker sbb materialnyer sgt selesa,sejuk dan just nice di ukuran kepalaku...plg aku suker color hitam tu la...sbb aku boleh match dgn mcm2 tudung atau shawl...


So inilah antara first entry yg aku nak syer dgn korang.....benda simple tapi kalau kena dengan selendang atau shawl yang sesuai mmg cantik dipakai...inner ni plg murah aku beli RM4.00 sehelai......mungkin lama nanti harganya makin murah....apapun Selamat Berfesyen.........Adios...

No comments:

Post a Comment