Aku & Fesyen bukannya blog mewah untuk ditiru oleh orang ramai...tetapi hanyalah blog kebanyakan yang ingin berkongsi tips, citarasa dan pandangan berhubung fesyen orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku.....kepada yang sudi membaca, memfollow atau berkongsi pandangan amatlah dialu-alukan...jika ada yang ingin mengkritik pun biarlah berpada-pada....Selamat Berfesyen....

Monday 27 June 2011

Yang patut & yang tak patut...

Bila korang baca jer tajuk entry tu...agak2 apa yang korang fikir tentang yang patut dan yang tak patut yer???
Hehehe...SURPRISE!!!!

Ekceli aku nak bawa korang meneroka dengan fesyen pakaian orang kebanyakan seperti aku, aku dan aku ni.....kadang2 kita tak perasan pakaian yang kita pakai gi shopping kompleks, bersiar-siar, ke pasar malam ataupun ke pasar siang...baju yang kita pakai tak mengikut syariat Islam....

Aku tak kata orang lain...sebab akupun banyak kelemahan yang perlu aku perbaiki...tetapi meh sama2 kita perbaiki ekkk...so far aku belum pernah buat cenggini la yer...meh kita tgk...apa korang rasa...patut ke??? tak patut???

Dah suar low cut...sekali duduk mmg la nampak dik...Adeiii...malu nak tgk...

Skirt dah labuh...tetiba belah belakang la pulak..akupun ada gak baju kurung kain belah depan...tp kena pakai suar fit kut kat dalam...tak la nampak betis suci murni tuu ekkk...Ya Ampun...

Ni sah...tgh syok sgt bersukan...tak sedar apa yg dah dibuat...Nah hambekk!!!...tudung ok..Baju-T lengan pendek dah ada inner....tp suar pi tarik sampai peha...Aduyaiii...

Yang ni...mmg selalu kita nampak...kadang kesian kat diaorg ni..may be diaorg pun tak tau...pakai tudung sbb ikutan...semoga diberi hidayah kpd mereka utk melengkapkan pakaian....termasuk aku, aku dan aku juga..InshaAllah...
 Selalunya...kita rasa apa yang kita pakai memang dah cantik...dah menutup aurat...tetapi kita tak sedar dalam pada tu...masih ada yang tak sempurna...aku tak kata orang lain...aku kata tentang diri aku sendiri....moga2 kita dapat menjaganyer dengan sebaiknyer...

aku tak kisah kalau ada orang carut aku....Hek...Eleh...cakap poyo jer minah ni...diri sendiri pun tak sempurna.....aku tak kisah nokk...sebab aku pernah dengar kata-kata...."jika kita nak tunggu kita ni sempurna baru nak sampaikan dakwah atau nasihat....sampai bila pun dakwah tak akan berkembang....sebab nak tunggu manusia yang sempurna memang tak akan ada di muka bumi ini...selagi ianya bernama manusia"....korang setuju tak???







No comments:

Post a Comment